Marc Jacobs Beauty a annoncé le nouveau visage de la marque sur Instagram, et ce n’est autre que… Lila Moss, la fille du top international Kate Moss. Vers une nouvelle Brindille ?

Il semblerait que Lila Moss emprunte le même chemin que sa mère. C’est en effet aux côtés de la marque Marc Jacobs Beauty que le jeune top en herbe débute sa carrière de mannequin. Une collaboration loin d’être étonnante, lorsque l’on sait que le célèbre créateur et Kate Moss sont des amis de longue date. C’est sur Instagram que Marc Jacobs Beauty révèle ce nouveau visage de 2019.

 

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✨Introducing #LilaMoss, the newest face of #MarcJacobsBeauty.✨ ⠀ ⠀ “When I met @lilamoss for the first time in 2008, I was on a holiday in Ibiza and went to Formentera for the day to visit with her mom, Kate Moss, and other friends and family. At just 6 years old, Lila’s strong character, demeanor and great beauty was already very apparent. The next time I saw Lila was in August of 2011 at Kate’s wedding, her character was even more dynamic and her beauty even greater. This past July is that last time I saw Lila when Kate brought her to the set of our @marcbeauty campaign shoot with @davidsimsofficial. It was a bit surreal to have Kate in the studio with Lila as it brought back memories of the first time I met Kate when she was 18 years old and cast to walk for the Perry Ellis’ Spring/Summer 1993 Grunge Collection. ✨Kate and I become very close after the Grunge Collection and remain lifelong friends (much of which is very well documented!). When Lila came to NYC to work with us in July to be the face of our latest beauty campaign it felt a bit like an intersection of my personal and professional life coming full circle as we gathered in the studio with @davidsimsofficial, @kegrand, @guidopalau, @dianekendal and @katemossagency. ✨It is with great pride and a full heart that I share this (first) image from our shoot with the incredible @lilamoss in her first ever campaign for @marcbeauty. Lila’s beauty, composure, patience and kindness made this project even more special than I could have imagined. With each look we photographed, she got into each character effortlessly and gracefully. Thank you, Lila, for being a part of this extremely special project and thank you, @katemossagency and @jeffersonhack for allowing us the privilege to work with your beautiful daughter. Love, @themarcjacobs” ⠀ ⠀ Photographed by @DavidSimsOfficial ⠀ Styled by @KeGrand ⠀ Hair by @GuidoPalau ⠀ Makeup by @Diane.Kendal

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Un choix presque évident

Marc Jacob rencontre Lila alors qu’elle n’a que six ans, et déjà, il voit en elle un potentiel indéniable :“Sa force de caractère, son attitude et sa beauté étaient déjà manifestes.” Il la revoit à ses 9 puis 15 ans, et se conforte dans l’idée que son destin de top est tout tracé. Lorsque l’équipe Marc Jacobs Beauty commence à shooter cette collection Grunge (pour laquelle Lila a signé), le créateur sait qu’il a fait le bon choix : “C’était comme si ma vie professionnelle et personnelle se rencontraient, et la boucle était bouclée en étant tous réunis dans ce studio,”


La belle Lila Moss prêtera donc son joli minois pour le Fineliner Crayon Gel Yeux en teinte grape, l’une des 5 nouvelles de cette édition limitée de la collection printemps 2019. La campagne lui sera dédiée à partir du 11 octobre chez Harvey Nichols, chaîne de grands magasins partenaire de la marque en Angleterre et en Irlande. La jeune fille de 16 ans rejoint donc le clan des égéries Marc Jacobs, qui comporte Jessica Lange, Kaia Gerber, Aya Jones ou encore Edie Campbell.

Cette collaboration ne démontrera qu’une chose : telle mère, telle fille !